Express Art from New York /Whore and Vampire

Lattuada Pardo Gallery, Mediolan,
2001

W 2001 roku w Mediolanie w Lattuada Pardo Gallery odbyła się wystawa 6  nowojorskich artystów pod tytułem „Express Art from New York” z udziałem Ann Gillen, Alaistair Noble, Ludwiki Ogorzelec, Suzy Sureck, Krzysztofa Zarębskiego. Zarębski pokazał zdjęcia z sesji fotograficznych i obiekty. Wykonał także performance zatytułowanym „Whore and Vampire” w czasie trwania wystawy. Na podłodze przeciągał linie z białej, różowej i czerwonej koronki. W jednym miejscu otoczył różową koronką obiekt zbudowany z dwóch wibratorów osadzonych w owalnej białej formie. Obiekt przypominał głowę zająca. Leżał blisko dużej czarnej bryły przykrytej skotłowaną folią. Następnie wniósł na scenę czarne krzesło, duży ciemnozielony ręcznik i poduszkę pokrytą różowymi torebkami słodzika Sweet’N Low. Artysta położył się na podłodze między liniami z koronek z głową na poduszce, przykryty ręcznikiem, do którego przyczepiona jest  czerwona koronka. Przez chwilę leżał, odpoczywał. Następnie wstał, usiadł na krześle i cały okrył się ręcznikiem. Czerwona koronka „spływa” po nim w dół. Na scenę wchodzi dziewczyna wnosząc słoik z pijawkami lekarskimi. Rozbrzmiewa kołysanka Krzysztofa Komedy z filmu „Rosemary’s Baby”. Dziewczyna bardzo wolno idzie w kierunku siedzącego artysty i podaje mu słoik. Zarębski wyjmuje jedną pijawkę i przykłada ją do swojego ciała. Pijawka jest zarówno pielęgniarką, jak i wampirkiem: stymuluje krążenie krwi w różnych częściach  ciała, jednocześnie wysysając złą energię.