Performance/Instalacja
Now Gallery , Nowy Jork,
1988
Performance z udziałem Krystyny Jachniewicz.
Częścią instalacji był obiekt zbudowany z dużego pojemnika pleksi, w którym Krzysztof Zarębski umieścił w pozycji poziomej długą jarzeniówkę. Z dwóch jej stron umieścił nogi wycięte z tektury, które tworzyły z górną częścią manekina siedzącą kobiecą postać. Na lewej nodze od strony wewnętrznej namalowane były minusy, na prawej plusy. W pojemniku znajdowała się taśma magnetofonowa, kawałki płyt gramofonowych, nadmuchane gumowe rękawice. Z tyłu przyczepiona była samochodowa tablica rejestracyjna. Górna część kobiety-manekina była pomalowana pomarańczową fluorescencyjną farbą, a linię jej kręgosłupa tworzyły różowe smoczki, z które były również zrobione sutki, od których falistą linią odchodziły dwie linie smoczków. Z oczu wychodziły długie, przeźroczyste pręciki, zakończone rzęsami. W czasie performance Zarębski zapalał lampę wewnątrz pojemnika z nogami oraz zabudował przestrzeń wokół rzeźby z manekinem dużą ilością taśmy magnetofonowej i kawałkami płyt gramofonowych. Końce smoczków odchodzących od piersi-kobiety manekina przyczepiał do „spływającej” na ścianie taśmy magnetofonowej. Obok, w gęstwinie taśmy magnetofonowej artysta ustawił pomalowane na szaro nogi manekina. Krystyna Jachniewicz pomarańczową fluorescencyjną farbą malowała minusy na lewej i plusy na prawej nodze manekina.